مؤسس این شرکت برتر کسی نیست جز «مایکل دل». «مایکل» زمانی که «دل» را در اتاق خوابگاه خارج از دانشگاه خودش خلق کرد، تنها یکی از دانشجویان ساده دانشگاه تگزاس آستن بود. او قطعا هیچ ایدهای نداشت که چه فکر بزرگی در سر داره و در آینده به چه جایگاهی میرسه.
هدف «مایکل»، فروش کامپیوترهای سازگار با IBM بود که با قطعات حاضر ساخته شده بودن. او کار خود را با این عقیده آغاز کرد که اگه سیستمهای کامپیوتری شخصی را مستقیما به مشتریان بفروشه پس به همین ترتیب میتونه مشتریان و نیازهای اونها را بهتر درک کنه. همین اتفاق هم در حقیقت افتاد و شرکت او که در ابتدا «PC’s limit ed» نام داشت، قطعا تونست به چنین هدفی دست پیدا کنه.
او در تمام مسیر باور داشت که به همون صورت میشه نیازهای مشتریان را بهتر بفهمه و مفیدترین راهکارهای محاسبهای و کامپیوتری را برای برآورده کردن این نیازها ارائه بده. «مایکل دل» تونست 1,000 دلار سرمایه برای توسعه کسبوکاری که در سر داشت از خانواده خود بگیره که نقطه عطفی در تاریخچه شرکت دل بهحساب میاد؛ چراکه «مایکل» بعد از گرفتن مبلغ، ترک تحصیل کرد تا بتونه بهصورت تمام وقت روی تجارت نوپای خود تمرکز کنه و اون را به جایگاه درستی برسونه. از همونجا بود که داستان برند دل شروع شد.
یکی از مهمترین نکاتی که باید در تاریخچه شرکت Dell بهش بپردازیم، بیانیه مأموریت جالب اونه که در این بخش این بیانیه مهم را بررسی میکنیم. در حقیقت مأموریت و یا رسالت اصلی شرکت دل اینه که به موفقترین شرکت کامپیوتری جهان در ارائه بهترین تجربه به مشتریان و در سرتاسر بازار حال حاضر تبدیل بشه. البته این تنها یک بیانیه یا ادعا نبوده و تا حالا هم این شرکت بزرگ تونسته که به بسیاری از گفتههای خود عمل کنه.
اما برای عمل به تمامی این وعدهها، دل باید انتظارات مشتریان را از جهات زیادی برطرف کنه؛ علیالخصوص انتظاراتی که در این بخش به شما ارائه میدیم:
در بخش پیشین شما را با بیانیه مأموریت این شرکت که مهمترین نکته در بررسی تاریخچه هر شرکتی بهشمار میره، آشنا کردیم. در این بخش قصد داریم تاریخچه شرکت دل، بهویژه داستان جالبی که در اون رخ داده را بهطور خلاصه بررسی کنیم تا ببینیم که چطور این شرکت تونسته به تمام اهدافی که در رسالت خودش داشته دست پیدا کنه و به همچین برند بزرگی در سرتاسر جهان تبدیل بشه.
چهار سال بعد از اینکه شرکت دل را تأسیس کردن، سهام دل به قیمت 8.50 دلار فروخته شد و عرضه اولیه سهام شرکتهای کامپیوتری تا 30 میلیون دلار افزایش پیدا کرد. شرکت دل حدود 78,000 نفر را از سرتاسر جهان استخدام کرد. این مقدار، پنج برابر بیشتر از تعداد افرادیه که در دانشگاه تگزاس کار میکنن؛ یعنی درست جایی که محل تولد این شرکت محسوب میشه.
حالا محصولات شرکت دل توسعه بسیاری پیدا کردن. این محصولات بزرگ در حال حاضر بهصورت انلاین در شرکتهای خردهفروشی برتری از سرتاسر جهان مثل وال مارت (Wal-Mart)، استیپلز (Staples) و دیگر شرکتهای خردهفروشی جهانی به فروش میرسن. حتی اولین مانیتور پرتابل دل نیز در ماه آگوست سال پیش معرفی شد.
از مهمترین بخشهایی که باید در تاریخچه دل بررسی کرد، مؤسس و بنیانگذار اصلی اون، یعنی «مایکل دل» هست. کمتر از یک قرن پس از آنکه «مایکل دل» کامپیوترهای شخصی را از اتاق خوابگاه خودش میفروخت، تونست به جوانترین مدیرعامل جهان تبدیل بشه که یکی از شرکتهای Fortune 500 را رهبری میکنه. پس شناخت وی یکی از کلیدیترین نکات در بررسی تاریخچه شرکت دل محسوب میشه.
این شرکت اولین بار در سال 1992 در لیست شرکتهای Fortune 500 قرار گرفت و «مایکل دل» را به چنین جایگاه بزرگی در جهان رسوند. البته این مسیر، صعودی باقی نموند و پستی و بلندیهای بسیاری داشت. در سال 2014، دل بهکل از لیست این شرکتها خارج شد. دلیل خروج شرکت هم این بود که دل به شرکتی خصوصی تبدیل شد و دیگه ارقام درآمدهای خودش را بهصورت رسمی در اختیار عموم یا سازندگان لیست شرکتهای Fortune 500 قرار نداد. این یکی از نقاط مهم در تاریخچه dell بهشمار میره.
«مایکل» در سال 2004 موقعیت خود را بهعنوان مدیرعامل شرکت دل ترک کرد و وقت خود را صرف «بنیاد دل سوزان و مایکل» نمود. البته او سپس مجددا در سال 2007 بهعنوان مدیرعامل این شرکت به موقعیت خود در دل بازگشت.
از دیگر نکات مهم تاریخچه شرکت دل اینه که به محصولاتش بپردازیم. سایت Dell.com یکی از پیشگامان تجارت الکترونیک محسوب میشه. این سایت، هفت ماه پس از راهاندازی انلاین خود در سال 1996، موفق شد که روزانه 1 میلیون دلار تجهیزات کامپیوتری را به مشتریان خودش بفروشه که همین امر موجب بالا رفتن انتظارات از این شرکت شد.
این سایت با 4.2 میلیارد دلار فروش، در سال 2007 به چهارمین سایت تجارت الکترونیک برتر آمریکا تبدیل شد. در سال 2016 هم دل ادعا کرد که «بزرگترین وبسایت تجارت الکترونیک محصولات فناوری تجاری در کل جهان محسوب میشه.»
شرکت دل در سال 2017 از لحاظ سهم بازار به جایگاه سوم جهان رسید. این شرکت، حملونقل محصولاتی به ارزش 40.7 میلیون دلار را در سال تقویمی 2016 انجام میداد. همون امر موجب دستیابی این شرکت به جایگاه سوم شده بود.
شاید بیشترین جایی که میشه از تاریخچه شرکت دل درس بگیرید، همین بخش باشه. شرکت دل در دهه سال 2010، تمرکز بر استراتژیهای تجارت الکترونیک و رسانه اجتماعی را آغاز کرد. این شرکت قصد داشت به همین ترتیب با استراتژیهای بازاریابی مختلف به مشتریان بالقوه و وفاداری دست پیدا کنه. البته باید این را هم بگیم که تمام تلاشهای بازاریابی این شرکت هم بهخوبی و در کوتاهترین زمان ممکن جواب داد.
یکی از کمپینهای موبایلی دل که تبلیغ قرعهکشی بود در عرض چهار ساعت، نرخ پاسخ بسیار خوبی را دریافت کرد. نرخ پاسخ این کمپین حتی بهتر از کمپین ایمیلی مستقیم دیگهای بود که طی 30 روز برگزار شد. طبق گزارشات بهدست اومده، این شرکت تونست تنها از طریق پیامهای ارسالی در رابطه با فروشها و تخفیفات به دنبالکنندگان توئیتری خود، بیش از 1 میلیون دلار درآمدزایی داشته باشه.
از کارهای مهمی که میتونه در مسیر موفقیت به شما کمک کنه، آشنایی با افراد موفق جهان و بهره بردن از تجربیات و توصیههای اونهاست. به همین منظور در این بخش قصد داریم حرفها و جملات مهم «مایکل دل» را به شما ارائه بدیم تا شما هم بتونید بهراحتی به موفقیتهای بزرگی در مسیر خودتون دست پیدا کنید.
اون چیزی که شرکت دل را از شرکتهای دیگهی موجود در این زمینه متمایز میکنه، نهتنها تمرکز اونها بر مشتریان بلکه اینه که این شرکت به افراد اجازه میده که کامپیوترهای موردنظر خود را در روند سفارش، شخصیسازی کنن. کامپیوترهای این شرکت خیلی انعطافپذیر هستن و مشتریان میتونن بهراحتی اونها را بر اساس نیازهایی که دارن سفارشیسازی کنن.
شرکت دل اولین کامپیوتر نوتبوک خود را که 316LT نام داشت، در سال 1989 منتشر کرد. سالهای بعد از اون، سالهای پیشرفت فناوری موبایل برند دل بودن. در سال 1991 هم این شرکت اولین کامپیوتر نوت بوک رنگی خود را برای فروش منتشر کرد. این شرکت در سال 1994، اولین شرکتی بود که باتریهای لیتیوم یون با دوام طولانی مدت را ارائه میداد. در سال 1996 هم شرکت دل شروع به فروش آنلاین کامپیوترها کرد.
نکتهی دیگهای که باید در تاریخچه شرکت دل بهش اشاره کنیم، اینه که این شرکت در همون سالها از اینترنت برای پشتیبانی مشتری استفاده میکرد. همین فروش آنلاین به شرکت دل کمک کرد که از شرکت بزرگ دیگهای در سال 1999 به نام «شرکت کامپیوتر کامپک» سبقت بگیره. به همین ترتیب، دل در اون سال به بزرگترین فروشنده کامپیوتر در سرتاسر ایالات متحده تبدیل شد.
در اوایل قرن 21، شرکت دل خط تولید خود را گسترش داد. در این قرن، دیگه محصولات دل نهتنها شامل کامپیوتر، بلکه شامل تلویزیون، دوربین دیجیتال و انواع مختلف دیگهای از محصولات مربوط به کامپیوتر میشد. نام این شرکت در سال 2003 سرانجام تغییر کرد. این کار نیز به معنای بازار لوازم الکترونیکی مصرفی گستردهتری بود که شامل محصولات دیگری بهجز کامپیوتر هم میشد.
سلطه شرکت دل بر بازار، بهتدریج شروع به افت کرد. با وجود این، شرکت دل در سال 2013 به مالکیت خصوصی برگشت؛ درست زمانی که «مایکل دل» و شرکت سهام خصوصی «سیلور لیک پارتنرز» این شرکت را با 25 میلیارد دلاری خریدند. در سال 2016 هم این شرکت و شرکت سرمایهگذاری دیگری، EMC را خریدند که شرکت آمریکایی متخصص در زمینه ذخیره داده است. ادغام این شرکتها، ارزشی برابر با 60 میلیارد دلار داشته و بزرگترین توافق فناوری آن زمان بود.
تاریخچه شرکت دل موضوع جذاب مقاله امروز ما بود که بهطور کامل به اون پرداختیم و تمام نکات مهمش را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همه افراد تاکنون نام شرکت دل را شنیدن. این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای کامپیوتر در سرتاسر جهان بهشمار میره که باکیفیتترین کامپیوترها را به مشتریان خودش عرضه میکنه.
شاید شما هم بهدلیل همون محبوبیت کنجکاو شدید که داستان برند دل را بدونید و بتونید از موفقیتها و تصمیمات اونها در این مسیر درس بگیرید. ما در مقاله امروز تاریخچه شرکت Dell را از تأسیس تا تبدیلش به غول کامپیوترسازی جهان و همچنین دلیل محبوبیت و خاص بودن این شرکت تا این حد را بهطور کامل خدمت شما بررسی کردیم.
بستن *نام و نام خانوادگی * پست الکترونیک * متن پیام |
دفتر مرکزی : صفاییه، پاساژ ستاره، طبقه دوم، پلاک 43
تلفن های تماس :
025-37836271
025-37836272
09125521384
09122513285
صبح: 10 الی 13:30 عصر: 17 الی 22
استوک شایسته، فروش کامپیوتر، لپ تاپ، مانیتور، پرینتر و کلیه محصولات it
تمامی خدمات و محصولات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.